• Unieke databeveiliging met Managed Security van Denit

14 februari 2018

Er gaat bijna geen dag voorbij of we lezen over allerlei security incidenten. Hacks, botnets die websites platleggen of malware die computers versleutelt: het is slechts een kleine greep uit de dreigingen waarmee ieder bedrijf te maken heeft. Daar komt bij dat vanaf 25 mei 2018 de nieuwe Europese privacywetgeving (GDPR of AVG) gehandhaafd zal worden. Hacks en lekken waarbij privacygevoelige gegevens op straat komen te liggen, kunnen onder deze wetgeving tot forse boetes leiden en dan hebben we het nog niet eens over de reputatieschade van uw bedrijf na een datalek.

Een veelvoorkomende reflex als het om security gaat is om het probleem weg te wuiven. Hoe groot is nou helemaal de kans dat juist uw bedrijf te maken krijgt met een hacker of een DDoS-aanval? Ook over de nieuwe privacywetgeving wordt vaak lichtzinnig gedacht: het zal allemaal zo’n vaart niet lopen.

Dit soort ideeën zijn begrijpelijk vanuit het oogpunt van een ondernemer, want security en compliancy aan privacywetgeving zijn ingewikkeld en tijdrovend. Het is voor velen vaak niet duidelijk hoe security goed geregeld moet worden, en vooral voor het MKB zijn veel security oplossingen te duur.

Vaarwel kopzorgen

Denit brengt nu samen met beveiligingsbedrijf Guardian360 een nieuwe oplossing: Managed Security. Hiermee worden bedrijfsnetwerken, webapplicaties en kantooromgevingen dagelijks gescand op allerlei kwetsbaarheden. Daarvoor wordt gebruik gemaakt van verschillende scanners en zogenaamde probes, waarmee bekende en onbekende veiligheidslekken worden opgespoord. De resultaten van deze scans worden op een overzichtelijk dashboard getoond: beveiligingsissues en actuele status updates zijn op ieder gewenst moment inzichtelijk. Tevens kunt u de beveiliging van uw omgeving toetsen tegen diverse normen en richtlijnen zoals ISO27001, NEN750, DIGID, BIR, BIG, BIWA en OWASP.

Met deze vorm van preventie speelt u in op de GDPR, is de data van uw klanten zo veilig mogelijk en heeft u geen omkijken meer naar uw security. Bovendien kunt u aantonen dat u er alles aan heeft gedaan om een datalek te voorkomen.