• SIDN host CENTR Marketing Meeting in Leiden

26 januari 2018

Woensdag 7 en donderdag 8 februari a.s. is SIDN host voor de 25e CENTR Marketing Meeting. 50 marketingexperts van landendomeinen uit de hele wereld komen dan bij elkaar in Leiden om ervaringen, markttrends en andere ontwikkelingen te bespreken.

Kennisuitwisseling tussen de leden
    CENTR is the brancheorganisatie van Europese country code top-level domain (ccTLD) registry’s. Het secretariaat van CENTR is gevestigd in Brussel. Een van de belangrijkste taken van CENTR is het faciliteren van kennisuitwisseling tussen de leden. Wat kan een registry als SIDN leren van ervaringen in andere landen en omgekeerd? Daartoe faciliteert CENTR meerdere malen per jaar meetings op specifieke expertisegebieden, waaronder marketing. Telkens treedt een andere registry als gastheer op en dit jaar is de beurt aan ons.

Geen concurrenten, maar peers
    De meeting heeft een open karakter, mogelijk gemaakt, doordat de deelnemers allemaal ieder hun eigen markt bedienen. Men ziet elkaar niet als concurrenten, maar als peers. Onderwerpen die tijdens de meeting aan bod komen zijn onder meer campagnes voor domeinnamen, marketing intelligence, online marketingtrends, customer journey en marketing gericht op jongere doelgroepen (millennials).

Rijke historie van Leiden
    Als locatie is gekozen voor Leiden. In de eerste plaats omdat deze stad dichtbij Schiphol ligt en een rijke historie heeft, die veel bezoekers van buiten Nederland niet kennen zijn. Naast het inhoudelijke deel staat er daarom een stadsrondleiding op het programma. Ook brengen we een bezoek aan een grote Nederlandse registrar in Leiden.