• Previder introduceert Container Platform

21 december 2017

Previder, leverancier van cloud- en managed IT-diensten, breidt zijn dienstverlening uit met het Previder Container Platform. Klanten kunnen hierdoor sneller applicaties ontwikkelen, testen en implementeren. Het nieuwe platform is gebaseerd op Previder IaaS, waardoor het ook geschikt is voor de hosting van bedrijfskritische applicaties.

Previder koos voor Rancher als container management platform, omdat het met dit open source platform mogelijk is om containers eenvoudig op verschillende cloud-omgevingen uit te rollen. Naast Azure, AWS kan dit nu dus ook op Previder IaaS. Zo kan binnen in enkele minuten een Docker-cluster op het Previder IaaS-platform operationeel zijn, en mogelijk direct voorzien worden van een orchestration-tool als Kubernetes.

Tim Timmerman, directeur van Previder: “Door het Previder Container Platform te gebruiken, kunnen ontwikkelaars zich volledig focussen op het ontwikkelen van nieuwe applicaties, zonder zorgen over de onderliggende infrastructuur. Dit nieuwe platform past uitstekend in onze multi-cloud strategie, waarbij we softwarebedrijven helpen om sneller te innoveren, zonder dat ze afhankelijk worden van één enkel cloudplatform.”

One-click installatie
    Het Rancher container management platform kan met één druk op de knop worden geïnstalleerd op Previder IaaS via het Previder Portal. Daarna is het voor ontwikkelaars mogelijk om veel sneller applicaties uit te rollen, omdat ze geen rekening meer hoeven te houden met de onderliggende infrastructuur, zoals virtuele servers, storage en netwerk. Door containers te gebruiken kunnen zij de ontwikkeltijd van software aanzienlijk verkorten. Dit stelt bedrijven in staat om sneller te innoveren en direct in te spelen op vragen uit de markt.

Pay-per-Use
    Het Previder Container Platform werkt volgens het pay-per-use principe, waarbij op basis van een uurtarief wordt afgerekend voor de gebruikte resources (vCPU, RAM, storage en networking). Het platform is daardoor uitermate geschikt voor ontwikkel- en testdoeleinden, maar ook voor toepassingen die sterk fluctuerende resources nodig hebben, zoals e-commerce websites.

Zowel Previder IaaS als het nieuwe containerplatform wordt gehost in de eigen twin-datacenters van Previder in Nederland. Dit platform verdubbelde het afgelopen jaar in omvang en wordt met name gebruikt voor hosting van bedrijfskritische applicaties door softwarebedrijven en grote ondernemingen, zoals TopicusSqills en Heutink ICT.