• T-Systems introduceert dienst voor efficiënt beheer multiclouds

1 december 2017

T-Systems introduceert Managed Cloud Operating System (MCOS): een schaalbare service waarmee gebruikers verschillende cloudbesturingssystemen op diverse infrastructuren tegelijkertijd beheren. MCOS ondersteunt private, hybride en publieke clouds maar ook conventionele in-house omgevingen.

De cloud is een zeer complex geheel geworden. Veel bedrijven hebben hun applicaties en data over verschillende clouds verspreid. Dit is begrijpelijk vanuit het oogpunt van veiligheid, maar brengt ook grote nadelen met zich mee: meer complexiteit en een lastiger onderhoud van de cloudinfrastructuur.

Minder tijd en middelen
    Als antwoord hierop heeft T-Systems MCOS ontworpen. MCOS standaardiseert en vereenvoudigt het beheer van cloudomgevingen, onafhankelijk van de technologie die door de betreffende cloudaanbieder wordt gebruikt. Hierdoor hebben gebruikers minder tijd en middelen nodig om hun verschillende systemen up-to-date te houden.

De oplossing is niet alleen geschikt voor T-Systems’ eigen Open Telekom Cloud (OTC), maar ook voor bijvoorbeeld Microsoft Azure en Amazon Cloud. De oplossing is ontwikkeld om virtuele servers te managen, zoals Microsoft Windows Server en SUSE Linux Enterprise.

“Als cloudintegrator beschikken we over de expertise om verschillende cloudplatforms te beheren”, zegt Francois Fleutiaux, Director van de IT-divisie bij T-Systems. “Met MCOS bieden wij bedrijven een geautomatiseerde oplossing die de dagelijkse werklast verlicht en middelen vrijmaakt voor strategische taken.”

Over T-Systems
    T-Systems levert wereldwijd geïntegreerde oplossingen aan zakelijke klanten. Deze oplossingen zijn gebaseerd op het overkoepelende aanbod in informatie- en communicatietechnologie, mobiele communicatie en een unieke cloudinfrastructuur dat gebouwd is rondom gestandaardiseerde platformen en wereldwijde partnerships.

Daarnaast levert T-Systems vanuit hun beveiligde datacenters security van het hoogste niveau, waarbij continu zeer strenge Duitse regelgeving omtrent dataprotectie wordt nageleefd. Met een footprint in meer dan 20 landen, 46.000 werknemers en inkomsten van circa 7.9 miljard euro (boekjaar 2016), is T-Systems de ideale partner voor digitale transformatie. Naast traditionele ICT-diensten, bestaat het portfolio
    van T-Systems uit op-maat-gemaakte infrastructuur, platformen en software uit de cloud, en innovatieprojecten in toekomstige, zakelijke gebieden zoals big data, Internet of Things, Machine-to-Machine (M2M) communicatie en Industrie 4.0. Voor meer informatie: www.t-systems.nl