• PDU fabrikant Powertek benoemt IaaS hostingprovider 3W Infra tot strategisch global reseller partner

22 november 2017

Powertek, een wereldwijd opererende fabrikant en leverancier van intelligente en op maat gemaakte Power Distribution Units (rack PDU’s) met het hoofdkantoor in Hong Kong, kondigt een strategisch reseller partnership aan met 3W Infra – een snelgroeiende Infrastructure-as-a-Service provider uit Amsterdam. Middels het samenwerkingsverband zal 3W Infra de intelligente Powertek PDU’s – gebouwd voor flexibiliteit en maatwerk opties – aan zijn klantenbestand wereldwijd aanbieden.

Powertek is een fabrikant en leverancier van Power Distribution Units met een indirect sales, service en leveringsmodel. De volledig op maat gebouwde rack PDU’s met ingebouwde intelligentie worden wereldwijd geleverd via OEM partners en Value Added Resellers (VAR’s), met zowel white label als private label leveringsopties. Powertek denkt met de benoeming van 3W Infra als strategische Value Added Reseller een sterke partner aan zich te binden voor het invullen van klantbehoeften en het benutten van verkoopkansen in de internationale datacenter en hosting markt.

“3W Infra is een snelgroeiende IaaS hostingprovider met meer dan 4.000 servers in beheer en een sterke engineering capaciteit binnen de datacenter hubs van Amsterdam, Frankfurt en Londen,” zegt Jeroen Termijn, Regional Sales Manager Europe bij Powertek. “Onze volledig op maat gebouwde, intelligente PDU’s kennen een korte levertijd, iets wat goed aansluit bij de eigen business propositie van 3WInfra. Ook 3W Infra bedient zijn klanten met maatwerkoplossingen in reactie op individuele behoeften op het vlak van IaaS hosting infrastructuur.”

Uit recent onderzoek van Grand View Research blijkt dat de wereldwijde markt voor rack Power Distribution Units (rack PDU’s) tussen 2017 en 2025 zal groeien met een samengesteld jaarlijks groeipercentage (CAGR) van 6 procent. Recente onderzoeksresultaten van Research and Markets laten een nog wat optimistischer beeld zien. Daaruit blijkt dat de wereldwijde PDU markt tussen 2017 en 2025 met een CAGR van 8,8 procent zal groeien. Vooral de vraag naar intelligente PDU’s met hoge power dichtheden zou de komende jaren sterk toenemen. Intelligente PDU’s zouden vooral in trek zijn vanwege hogere beschikbaarheidseisen en de groei in adoptie van cloud.

3W Infra Testbank Resultaten

“Je zou misschien verwachten dat PDU merken binnen een hosting omgeving min of meer uitwisselbaar zijn, maar uit onze testen met verschillende PDU merken blijkt iets anders,” zegtRoy Premchand, Managing Director van 3W Infra. “De juiste PDU technologie kan echt het verschil maken als het gaat om uptime garanties, schaalbaarheid en maatwerkopties, zeker binnen veeleisende en hoog dynamische omgevingen, zoals bij cloud computing, gaming en financiële applicaties. Onze engineers hebben uitvoerige testen gedaan met Powertek PDU’s en een aantal andere PDU merken. De PDU’s van Powertek sprongen daarbij in positieve zin eruit. Wij beseffen dat de merkbekendheid van Powertek nog wel een boost zou kunnen gebruiken, bij onze internationale klanten staat het merk denk ik nog niet op het netvlies. De kwaliteit van hun oplossing is echter enorm hoog en met onze testbank resultaten zullen wij iedere klant kunnen overtuigen.”

“3W Infra is een snelgroeiende IaaS hostingprovider met een sterke engineering capaciteit binnen de datacenter hubs van Amsterdam, Frankfurt en Londen, daarom hebben wij 3W Infra uitgekozen als strategisch partner voor onze wereldwijde afzetmarkt,” zegt Jeroen Termijn, Regional Sales Manager Europe bij Powertek (links). Rechts: Roy Premchand, Managing Director 3W Infra.

Het partnership met Powertek zou 3W Infra in staat stellen om met een leveringstermijn van twee weken klanten op maat gemaakte en vrij configureerbare PDU’s aan te bieden. Deze relatief korte leveringstermijn zou het resultaat zijn van Powertek’s efficiënt ingerichte leveringsprocessen wereldwijd. Daarbij worden de powerblokken via de lucht vervoerd en componenten lokaal toegevoegd en geassembleerd.

Om het gebruikers gemakkelijk te maken, heeft 3W Infra een voorselectie gedaan van vijf productconfiguraties, welke aansluiten bij veelvoorkomende behoeften binnen de hosting en datacenter markt. De volgende features zouden voor 3W Infra klanten het meest belangrijk zijn: outlet switching (42 of 24 outlets – voor klanten op afstand en ten behoeve van load balance management), het instellen van alerts via SNMP (om SLA management te ondersteunen), en fijnmazige metingen per outlet.

Bovenop de standaardconfiguraties is 3W Infra in staat om alle mogelijke configuraties te leveren. Additionele configuratieopties zijn onder andere: C13 Schuko of C19 outlets, gekleurde PDU’s om menselijke fouten te reduceren, verschillende kabellengtes, en verscheidene monitoringopties – waaronder bijvoorbeeld Energie (kWh), Voltage (V), Stroom (A), werkelijk vermogen (kW), schijnbaar vermogen (kVA), en/of vermogensfactor (PF).