• Rackspace voltooit overname van Datapipe

17 november 2017

Rackspace® kondigt vandaag aan dat de overname van Datapipe, een leider in managed public en private clouds, managed hosting en colocatie, is afgerond. Met deze acquisitie, de grootste in onze geschiedenis, breidt Rackspace de capaciteiten als toonaangevende leverancier van managed hosting en private cloud oplossingen uit. Steeds meer bedrijven maken hier gebruik van, omdat kritieke workloads uit hun eigen corporate datacentra worden overgezet. Rackspace wordt tevens de toonaangevende leverancier van managed public clouddiensten op alle grote public cloud platformen, waaronder Amazon Web Services, Microsoft Azure, Google Cloud Platform en Alibaba Cloud.

“Deze overname onderstreept onze toewijding om ‘s werelds beste provider in IT-as-a-Service te worden,” aldus Joe Eazor, Rackspace CEO. “Datapipe voegt belangrijke nieuwe vaardigheden toe aan Rackspace waarmee we in staat zijn om onze klanten, zowel globaal als op schaal, beter te kunnen bedienen. Samen kunnen we voortbouwen op de positie als marktleiders die beide bedrijven innemen in hun eigen expertise, betrouwbaarheid, beveiliging en ondersteuning, waarmee we klantondersteuning naar een nieuw niveau te tillen.”

Rackspace zet het integratieproces voor Datapipe direct in werking op een georganiseerde wijze die de ondersteuning van bestaande klanten niet verstoord en het niveau verhoogd. Het Datapipe management wordt toegevoegd aan het Rackspace bestuur, inclusief Joel Friedman, huidig CTO bij Rackspace; Dan Newton, senior vice president, accountmanagement en dienstverlening; en Dan Tudahl, general manager, overheidsoplossingen.