• Interxion breidt uit in Brussel met nieuw datacenter BRU2

14 november 2017

INTERXION HOLDING NV (NYSE:INXN), een toonaangevende leverancier van cloud- en carrier-neutrale datacenterdiensten in Europa, kondigde vandaag aan dat het zijn colocatiediensten in België uitbreidt met een tweede vestiging in Brussel.

De nieuwe vestiging, BRU2, zal in het eerste kwartaal van 2018 in gebruik worden genomen en biedt Interxion in Brussel een bijkomende 1000 vierkante meter uitgeruste klantenruimte en 1 MW stroom voor klanten. De nieuwe vestiging zal via een glasvezelverbinding rechtstreeks worden verbonden met het bestaande datacenter in BRU1, zodat de klanten van Interxion de bestaande communities of interest kunnen bereiken, waaronder 100 carriers en connectiviteitsproviders.

“Naast een groter capaciteitsaanbod om aan de vereisten van onze nieuwe en bestaande klanten te voldoen, biedt BRU2 ook een tweede locatie voor bepaalde klanten die behoefte hebben aan geografische diversificatie van hun kritische applicaties”, aldus Frederik Dewulf, Managing Director bij Interxion Belgium.

Omdat België centraal gelegen is binnen Europa zijn de datacenters van Interxion belangrijke interconnectiehubs voor organisaties die lokale, regionale en internationale bedrijven willen bereiken. Interxion Belgium biedt via Interxion Cloud Connect ook private toegang tot alle belangrijke cloudproviders die in Europa actief zijn.

the Client Side is het platform dat waarde creëert voor de relaties van aangesloten zelfstandige partners op het gebied van consultancy, marketing, public affairs, recruitment en aanverwante dienstverlening specifiek voor bedrijven die actief zijn in de digitale infrastructuur sector.