• IBM geeft Europese bedrijven volledige controle over hun data met upgrade aan IBM Cloud

9 november 2017

Vandaag kondigt IBM een upgrade aan voor zijn cloud datacenter in Frankfurt, waarmee Europese bedrijven de volledige controle krijgen over hun data. Door de upgrade aan de IBM Cloud weten bedrijven met zekerheid dat hun data in Europa wordt opgeslagen. Daarnaast kunnen ze gebruik maken van geavanceerde encryptiemogelijkheden en extra ondersteuning van IBM-medewerkers in Europa. IBM biedt het hoogste niveau van transparantie, vertrouwen en bescherming van data. Bedrijven die gebruikmaken van de IBM Cloud voldoen hiermee aan nieuwe wetgeving die is vastgelegd in de nieuwe Europese privacy verordening (GDPR).

Vanaf volgende maand (december) zijn de volgende IBM Cloud upgrades van kracht:

• Medewerkers van IBM buiten de EU krijgen geen toegang tot klantdata zonder expliciete toestemming van de klant.
    • Europese IBM-medewerkers gaan een belangrijke rol spelen bij de bescherming van data: verzoeken voor toegang tot data van buiten de EU worden door een team van Europese IBM-medewerkers getoetst. IBM neemt extra personeel aan om 24/7 ondersteuning in Europa te bieden.
    • IBM biedt nieuwe geavanceerde encryptiemogelijkheden om data te beschermen. Klanten beschikken over hun eigen master keys zodat alleen zij hun data kunnen ontsleutelen.

De nieuwe mogelijkheden zijn van toepassing op IBM’s volledige Cloud architectuur stack in Frankfurt. Hieronder vallen ook belangrijke diensten als AI, data, analytics en DevOps. Zo kunnen klanten zich zorgeloos met innovatie bezighouden in de wetenschap dat hun data binnen de EU blijft. De aankondiging benadrukt het belang dat IBM hecht aan het verantwoord omgaan met data – zoals onlangs in het data manifest van de CEO van IBM Ginni Rometty onderstreept werd.

the Client Side is het platform dat waarde creëert voor de relaties van aangesloten zelfstandige partners op het gebied van consultancy, marketing, public affairs, recruitment en aanverwante dienstverlening specifiek voor bedrijven die actief zijn in de digitale infrastructuur sector.