Over the Client Side

the Client Side is het platform dat waarde creëert voor de relaties van aangesloten zelfstandige partners op het gebied van consultancy, marketing, public affairs, public relations, recruitment en aanverwante dienstverlening specifiek voor bedrijven die actief zijn in de digitale infrastructuur sector.

Blog

  • Verslag iCU ’17 Amsterdam: Het draait allemaal om de deelnemers

    6 oktober 2017

    Een evenement dat draait om de deelnemers. Waar het gaat om de ontmoetingen en de interactie tussen de deelnemers. Waarbij ook de sprekers gewoon deelnemer zijn net als elke andere deelnemer. Dat is de indruk die iCU ’17 Amsterdam bij mij heeft achtergelaten.

    Na een interview dat ik deed met Charise Longsworth waren de verwachtingen hooggespannen. De vraag is dan natuurlijk heeft zij die waargemaakt. In het kort is die vraag volmondig met ja te beantwoorden. Natuurlijk zijn er hier en daar wat mitsen en maren.

    Het niveau van de bezoekers was uitstekend. Vooral CxO’s en managers. Veel beter dan een evenement dat is gericht op een zo groot mogelijk aantal bezoekers. In de presentaties had meer visie en bezieling mogen zitten. Er was meestal niet echt sprake van een onderlinge discussie. Elke panellist sprak vooral vanuit zijn eigen organisatie. Dat is dan ook het enige echte minpuntje.

    De organisatie was uitstekend. Het Hilton Amsterdam als venue was perfect en zoals je mag verwachten perfect verzorgd. De faciliteiten om te netwerken en elkaar te ontmoeten was top. De dames van de organisatie, inclusief Longsworth, waren continu bezig om deelnemers met elkaar in contact te brengen.

    Zelf was ik niet aanwezig bij de informele borrel voorafgaand aan het evenement. Andere deelnemers hebben mij vertelt dat het een heerlijke manier was om alvast onderling kennis te maken. Ook het social event na de eerste dag was druk bezocht en erg gezellig. De meeste deelnemers waren op dat moment in tenue de ville en hadden ook hun batch op hun hotelkamer achtergelaten. Dat maakte de sfeer weer net even informeler.

    De manier waarop Jing Ertl-Yang de CEO van iCU Events de deelnemers als vrienden onthaalde en ook het gesprek dat ik met haar had, maakte weer eens duidelijk waar iCU om gaat: De deelnemers. De persoonlijke betrokkenheid van het team van de organisatie met Ertl-Yang als CEO voorop is daar het beste bewijs van. Dat de badges van alle deelnemers “handmade” zijn vond ik een cool statement dat ze tegenover mij maakte.

    iCU ’17 Amsterdam was een geweldig evenement. Het was vooral goed voor alle contacten in een heerlijke sfeer. Daarmee absoluut de moeite waard. Het was niet voor iedereen. Wie een dagje van kantoor weg wil zijn en een paar presentaties wil bijwonen in een leuke ambiance kan beter naar een gratis evenement gaan. iCU draait om de deelnemers en door een uitstekende prijs kwaliteitverhouding toegankelijk voor iedereen die komt om actief deel te nemen aan het evenement!

    mr. Arnout Veenman, executive editor, the Client Side

Over the Client Side

the Client Side is het platform dat waarde creëert voor de relaties van aangesloten zelfstandige partners op het gebied van consultancy, marketing, public affairs, recruitment en aanverwante dienstverlening specifiek voor bedrijven die actief zijn in de digitale infrastructuur sector.

alpha Publieke alpha-versie